Voorbeelden

Afbeelding van voorbeeld inzending
Tijd 10 minuten
Toegankelijkheid zorg

Wat is het probleem?

pt is bekend met angst/ PTSS. gebruikt zelf cannabis om te ontspannen
GGZ wil dat dhr eerst naar verslavingszorg gaat voor er behandeling voor angst gestart kan worden

Suggestie voor oplossing

ggz zou intern beter moeten samenwerken om de pt die niet in 1 zorglijn past direct goed te helpen. bijvoorbeeld zou de afd angststoornissen een intern consult verslavingszorg moeten kunnen doen

Afbeelding van voorbeeld inzending
Tijd 15 minuten
Informatieverstrekking

Wat is het probleem?

Sinds covid zijn bv arbo diensten en gemeente steeds minder patiënten fysiek gaan zien en komen er steeds meer, steeds vagere info verzoeken

Suggestie voor oplossing

Geen antwoord geven op vage vragen en geen vragen beantwoorden die men ook zelf kan beantwoorden door de patiënt even te zien
Keurings - en indicatiestellings instituten zijn juist opgericht om een onafhankelijke beoordeling te krijgen
Er dient zo weinig mogelijk op behandelaars te worden geleund

Afbeelding van voorbeeld inzending
Tijd 30 minuten
Overdracht van zorg

Wat is het probleem?

Tijdens een dienst was er geen thuiszorg voor de nacht. De verzorgende van de avonddienst had mij verzocht om het been van de patiënt te verbinden terwijl dit echt de taak van de thuiszorg was. Heb het gedaan om patiënt niet in de kou te laten zitten. Patiënt verder naar bed geholpen en laten plassen...

Suggestie voor oplossing

24 uurs oproepsdienst voor Thuiszorg

Afbeelding van voorbeeld inzending
Tijd 15 minuten
Overheid

Wat is het probleem?

In toenemende mate niet of slecht leverbaar zijn van medicatie. Kost bakken met tijd en frustratie. Apo belt ass, overlegt met ons. Nieuw recept. Stop recept oorspronkelijke recept. Notitie dossier. Patiënt bellen ( die boos is). Apo bellen dat alternatief is gestuurd. Dat dagelijks!

Suggestie voor oplossing

Zorgen voor betere beschikbaarheid van medicatie of systeem waarin live staat wat leverbaar is. Wonderlijke is dat het tussen apo’s ook verschilt. En dat weten pt ook die dus willen dat je door gaat bellen….

Afbeelding van voorbeeld inzending
Tijd 15 minuten
Administratieve belasting

Wat is het probleem?

Cak briefje invullen voor vakantiegangers met ADHD medicatie of stevige pijnstillers…

Suggestie voor oplossing

Uitdraai apotheek moet ook genoeg zijn. Of gewoon niet

Afbeelding van voorbeeld inzending
Tijd 15 minuten
Administratieve belasting

Wat is het probleem?

Brief van bedrijfsarts dat mijn patiënte zich al een jaar ziek heeft gemeld ivm ‘ overige niet arbeidsgerelateerde oorzaak’.
Of ik info wil geven over… jawel… het standaard rijtje:
Diagnose, beleid, prognose.
Geen flauw idee waarom die vrouw zich ziek heeft gemeld!

Suggestie voor oplossing

Nog zo vaak dat we info verzoek krijgen ( ook van advocaten) om ‘ hele dossier’ of niet specifieke vragen.
Moeten er weer briefjes of belletjes terug dat ze met gerichte vragen moeten komen… kost tijd.
Dit onder die beroepsgroepen nog eens herhalen

Afbeelding van voorbeeld inzending
Tijd 30 minuten
Administratieve belasting

Wat is het probleem?

Na plaatsing urinekatheter uit eigen voorraad bijna onmogelijk een nieuwe aangeleverd te krijgen. Digitale aanvraag, zou dan volgende dag geleverd worden, gebeurt heel vaak niet. En als dat wel gebeurt wordt hij aan huis bij patient geleverd ook al geef ik elke keer instructies deze opnpraktijk te leveren

Suggestie voor oplossing

Gewoon weer levering via eigen apotheek. En graag ook M & I verrichting voor katheterplaatsing terug! Huisarts schiet hier erg bij in.

Afbeelding van voorbeeld inzending
Tijd 1 uur
Administratieve belasting

Wat is het probleem?

Zo goed als onmogelijk om een consult voor een oekraiense vluchteling vergoed te krijgen. Uiteindelijk het hele woud doorlopen maar een kleinigheid vergeten in te vullen ( voorletter of nationaliteit) en declaratie afgewezen.

Suggestie voor oplossing

Simpel en toegankelijk declaratiesysteem